Інститут обдарованої дитини займатиметься діагностикою впливу мистецтв на розвиток особистості Науковці: Методики гармонійного залучення учнів до мистецтв поки не існує, проте така програма край потрібна, як і відповідні фахівці.
Під час наукового семінару заввідділом діагностики обдарованості ІОД(ІОД) Наталія Аніщенко поінформувала, що відділ ІОД займатиметься діагностикою естетичної обдарованості. Вона висловила переконання, що активна інтеграція мистецтв у навчання, і в тому числі, обдарованих дітей, не зашкодить відходу від вузької спеціалізації, зокрема, дітям, що прагнуть до самовираження у точних науках.
Водночас, у ході дискусії Н.Аніщенко визнала, що синтезу мистецтв у сучасній школі поки немає, а предмети, що представлені музикою, літературою, малюванням, ніяк не пов’язані між собою та штучно залишаються другорядними. Доповідач присвятила значну увагу тому, що "абсолютно всі види мистецтва мають єдину основу відображення дійсності, на меті якої облагородити людську особистість". Вона зазначила, що у світі постійно відбувається таємний вплив одного виду мистецтва на інший, або пряме схрещення, але це не зняло питання синтезу мистецтв, і при цьому актуальним є той вид мистецтва, що найбільше відповідає громадським потребам. Зокрема, за її словами, в античному світі найактуальніший вид мистецтва – театр, у пору середньовіччя таким була архітектура, ренесанс опікувався проблемою життя людини та особистості, класицизм – перевагу надавав художньому слову.
Вона додала, що ХХ ст. – сторіччя інтеграції, коли відбувається наближення одного виду мистецтва до іншого, використання нових засобів вираження. "В храмі "працюють" усі види почуттів, що створює ефект катарсису, - наголосила Н.Аніщенко, - і це суттєво впливає на розвиток особистості".
Радник директора ІОД Людмила Буркова під час семінару висловила думку, що інтеграція мистецтв у навчання дітей є важливим засобом формування особистості та дозволяє реалізувати найважливішу потребу дитини - у самовираженні.
При цьому науковці інституту визнали однаково важливими словесні, музичні, художні та інші мистецькі засоби. Джерело: Острів знань Автор: Бадрак В.
|